Άσκηση, Συμβουλές

Άσκηση και εγκυμοσύνη

Νατάσσα Παπαδημητρίου Νατάσσα Παπαδημητρίου – Personal Trainer

Pilates - Aerial Yoga Instructor

License Instructor : theconcept.gr

Email: natasapapadhmhtriou@gmail.com


Η

άσκηση

είναι πολύ σημαντική κατά τη διάρκειά της εγκυμοσύνης, αυτής της συναρπαστικής περιπέτειας 40 εβδομάδων!

Οι αλλαγές στο σώμα της γυναίκας στην εγκυμοσύνη είναι πολλές: αύξηση σωματικού βάρους από 9-14 κιλά, αύξηση κατανάλωσης Ο2 σε 20% αύξηση του μεταβολισμού από τις 2500kcal στις 3000kcal ανά 24ωρο, αύξηση στον όγκο του αίματος που αντλείται από την καρδιά κατά 40%, αύξηση του ρυθμού της καρδιάς από 70 σε 85 παλμούς το λεπτό. Μειώνεται η αρτηριακή πίεση, πέφτει ο αιματοκρίτης και αυξάνονται τα λευκά αιμοσφαίρια. Παρατηρείται ελαττωμένη κινητικότητα τόσο του στομάχου όσο και του εντέρου λόγω της αυξημένης προγεστερόνης, με αποτέλεσμα την εμφάνιση καούρας και εμετού ειδικά τους πρώτους μήνες. Αύξηση της ούρησης, αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος,της εφίδρωσης και του αισθήματος κόπωσης και υπνηλίας.

Οι περισσότερες από τις αλλαγές που γίνονται στην

έγκυο

παρακινούνται από τις ορμόνες. Η μήτρα αυξάνει σε βάρος από 56gr σε 1000gr πριν από τον τοκετό. Το ανοσοποιητικό σύστημα πέφτει, γεγονός που την κάνει ευάλωτη σε λοιμώξεις όπως κρυολόγημα, γρίπη.

Όλες οι αρθρώσεις και κυρίως η λεκάνη χαλαρώνουν και αποκτούν μεγαλύτερη ευλυγισία για να υποβοηθήσουν την έξοδο του εμβρύου. Το κέντρο βάρους μετατοπίζεται λόγω της αύξησης της μήτρας. Η σπονδυλική στήλη εμφανίζει λόρδωση στην οσφυϊκή μοίρα και κύρωση στην θωρακική μοίρα. Εμφανίζεται ισχιαλγία και κράμπες που οφείλονται στην συμπίεση του ισχιακού νεύρου μεταξύ Ο5 και Ι1 σπονδύλων.

Οι κοιλιακοί παίζουν σημαντικό ρολό τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά τη διάρκεια του τοκετού. Οι μύες της κοιλιάς και κυρίως ο ορθός κοιλιακός ανοίγει αριστερά και δεξιά προκειμένου να μεγαλώσει το κύημα. Αυτό ονομάζεται διάσταση. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται από τον 4ο-5ο μήνα της εγκυμοσύνης. Εμφανίζεται συχνά και σε παχύσαρκα άτομα με αρκετό βάρος στην κοιλιά.

Η άσκηση με τη μέθοδο pilates προσφέρει ένα σύστημα υποστήριξης και διαχείρισης, το οποίο βοηθά στο να αποφευχθούν ή να μειωθούν στο ελάχιστο οι δυσκολίες που δημιουργούνται από τις μυοσκελετικές αλλαγές κατά την

εγκυμοσύνη

.