Νευρολογία - Ψυχιατρική, Υγεία

Πως μπορεί ένας άνδρας να διατηρήσει την σεξουαλική του ζωή και την υγεία του μεγαλώνοντας;

Closeup portrait of a happy mature man on white background

Dr Θάνος Ε. Ασκητής Dr Θάνος Ε. Ασκητής – Νευρολόγος - Ψυχίατρος

Διδάκτωρ Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας

Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής & Σεξουαλικής Υγείας

Website: www.askitis.gr     


Κάθε μέρα πολλές πληροφορίες μας βομβαρδίζουν για τα προβλήματα που έρχονται με τον …χρόνο. Προβλήματα όχι μόνο στη υγεία μας αλλά και στη σεξουαλική μας ζωή. Αρκετοί από εμάς αρχίζουμε να ανησυχούμε καθώς μεγαλώνουμε για το τι θα πρέπει να κάνουμε, πως μπορούμε να μείνουμε «πιο νέοι» και λαμπεροί.

Την ίδια όμως ανησυχία ακούμε στο γραφείο μας και από νέους ανθρώπους που παρουσιάζουν ήδη κάποια σεξουαλικά προβλήματα, καθώς αναρωτιούνται τι πρέπει να προσέξουν για να είναι σεξουαλικά ενεργοί μετά από κάποια χρόνια. Γιατί ναι, όσον αφορά την υγεία μας, ισχύει η παροιμία: «Των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν!»

Η διατήρηση λοιπόν μία καλής σεξουαλικής λειτουργίας μεγαλώνοντας είναι ένα σημαντικό κριτήριο της ποιότητας ζωής, της ψυχοσυναισθηματικής ισορροπίας και της καλής βιολογικής μας υγείας.

Για να διατηρήσουμε λοιπόν, μία καλή σεξουαλική λειτουργία είναι καλό να εφαρμόσουμε τους εξής κανόνες:

  • Διακόπτουμε το κάπνισμα. Η διακοπή του καπνίσματος βοηθά σημαντικά στην καλή σωματική υγεία. Μάλιστα υπάρχουν μελέτες που μιλάνε για βελτίωση στις νυκτερινές στύσεις ακόμα και 24 ώρες μετά την διακοπή του.
  • Μειώνουμε την κατανάλωση αλκοόλ. Η υπερβολική και μακροχρόνια κατανάλωση αλκοόλ, έχει συνδεθεί με βλαβερές επιπτώσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα και στη στυτική λειτουργία.
  • Ελέγχουμε το σωματικό μας βάρος. Ο έλεγχος του σωματικού βάρους μπορεί επίσης να συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη ενός στυτικού προβλήματος, καθώς σχετίζεται με ασθένειες που προκαλούν στυτική δυσλειτουργία όπως η χοληστερίνη, ο διαβήτης και άλλες.
  • Ξεκινάμε φυσική άσκηση. Η φυσική άσκηση ενισχύει τη στυτική λειτουργία καθώς συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.
  • Μειώνουμε το στρες. Όλο και περισσότερες έρευνες συνδέουν την εμφάνιση της στυτικής δυσλειτουργίας με το έντονο άγχος.
  • Είμαστε συνεπείς στην ιατρική παρακολούθηση. Η συχνή παρακολούθηση από το γιατρό και οι κατάλληλες ιατρικές εξετάσεις έχουν μεγάλη σημασία όχι μόνο για τη σεξουαλική υγεία αλλά και για τη γενικότερη υγεία του ατόμου.
  • Επικοινωνούμε με το σύντροφό μας. Όσο πιο ανοιχτά και αληθινά επικοινωνούμε μέσα στη σχέση μας, τόσο πιο εύκολα μπορούμε να μοιραστούμε τις ανάγκες μας και τις επιθυμίες μας στα διάφορα στάδια της ζωής μας. Η συντροφικότητα είναι σημαντική προκειμένου να διατηρήσουμε μια καλή σεξουαλική ζωή με το σύντροφό μας!