Αθλητικοί Τραυματισμοί, Άσκηση, Συμβουλές

Τραυματισμοί στον χορό. Πως να μειώσω τον κίνδυνο;

Dance injury
[:]

Ο χορός, τελευταία, αποτελεί το πιο δημοφιλές μέσο άθλησης, ενδυνάμωσης, εκγύμνασης και τόνωσης της ψυχολογίας του ανθρώπου. Προτιμάται από άτομα διαφόρων ηλικιών, ενώ ο καθένας μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά είδη χορού. Ανάλογα πάντα τα γούστα και το επίπεδο του. Όμως, παρ’ όλο που θεωρείται το πιο διασκεδαστικό μέσο εκγύμνασης, απαιτεί ιδιαίτερη δύναμη και προσοχή. Ειδάλλως υπάρχει μεγάλος κίνδυνο να υπάρξουν σοβαροί τραυματισμοί στον χορό.

Πολλοί χορευτές λόγω του υπερβάλλοντα ζήλου τους, της πολύωρης προπόνησης τους ή απλά λόγω τους αρχάριου επιπέδου τους, καταλήγουν να επιστρέφουν σπίτι τους με ήπιους ή πιο σοβαρούς τραυματισμούς.

Πως να μειώσω τον κίνδυνο;

 

Κάντε προθέρμανση. Ο νούμερο ένας κανόνας για να αποφύγετε κάποιο τραυματισμό, είναι να προθερμαίνετε το σώμα σας πάντα πριν την εκγύμναση. Το μεγαλύτερο ποσοστό τραυματισμών συμβαίνει λόγω έλλειψης σωστής προθέρμανσης. Ακόμη και αν φτάσετε καθυστερημένος στο μάθημα σας, πηγαίντε πίσω στην αίθουσα, κάντε κάποιες ασκήσεις προθέρμανσης και μετά ενσωματωθείτε στο τμήμα.

Φροντίστε να έχετε φάει αρκετά καλά, τουλάχιστον τρεις ώρες πριν το μάθημα ή την προπόνηση σας. Επιπλέον, έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό για ενυδατώνεστε πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το μάθημα.

Φορέστε τα κατάλληλα ρούχα και παπούτσια. Ανάλογα τον χορό που έχετε επιλέξει, θα πρέπει να φοράτε και τα κατάλληλα παπούτσια και ρούχα. Φροντίστε τα ρούχα που φοράτε να είναι άνετα και να σας επιτρέπουν να έχετε μεγάλο εύρος κινήσεων.

Cross Training. Γυμνάστε το σώμα σας σε όλα τα επίπεδα ώστε να αποκτήσετε δύναμη και αντοχή σε όλα του τα σημεία. Κάντε ασκήσεις κορμού, ασκήσεις για τα χέρια, και τα πόδια. Επιπλέον, 2 με 3 φορές την εβδομάδα, εντάξτε στο πρόγραμμά σας αερόβιες ασκήσεις 30 λεπτών, τουλάχιστον.

Ξεκουραστείτε και αποφύγετε την υπερβολική προπόνηση. Το ζητούμενο είναι να τονώσετε το σώμα και τον οργανισμό σας και όχι η πλήρης εξάντλησή σας, σωστά;

Σε περίπτωση που νιώσετε κάποιο τράβηγμα ή τραυματιστείτε, τότε απευθυνθείτε άμεσα σε έναν εξειδικευμένο ιατρό για την αντιμετώπιση του.