Άσκηση

Πώς η γυμναστική ωφελεί την ψυχική μας υγεία;

[:]

Oι αρχαίοι πρόγονοι υποστήριζαν ότι «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Σύγχρονες επιστημονικές μελέτες έρχονται να αποδείξουν το αρχαίο ελληνικό απόφθεγμα και να υπογραμμίσουν ότι τα οφέλη της γυμναστικής ποικίλουν τόσο για το σώμα, όσο και για την ψυχική υγεία.

Ποια είναι όμως τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην ψυχική υγεία;

 

  • Βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψης

Με τη γυμναστική εκκρίνονται ορμόνες οι οποίες βοηθούν να επανέλθει η θετική διάθεση. Τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη, σταματούν να ασχολούνται με δραστηριότητες που παλαιότερα τους προσέφεραν ευχαρίστηση. Η σωματική άσκηση λοιπόν,  δίνει τη δυνατότητα στο άτομο να λάβει θετική ανατροφοδότηση και να επανέλθει στη θετική του διάθεση.

Έρευνες έχουν δείξει, πως συγκεκριμένα η γιόγκα αποτελεί μια μορφή σωματικής άσκησης η οποία έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες, καταπολεμά κάποια από τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας και βοηθά στην καταπολέμηση της αυπνίας.

  • Βοηθά στην καταπολέμηση του άγχους και του στρες

Η σωματική άσκηση θεωρείται ένας από τους πλέον ενδεδειγμένους τρόπους να μειωθεί το άγχος και το στρες. Συγκεκριμένα, η γυμναστική βοηθά στην έκκριση ενδορφινών οι οποίες βοηθούν στην εκτόνωση και την αποβολή της έντασης και του στρες.

  • Ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση

Για τα άτομα που δε νιώθουν άνετα με την εξωτερική τους εμφάνιση, η γυμναστική παίζει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή αυτής της κατάστασης. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η γυμναστική έχει πολλαπλά οφέλη, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το ομοιόμορφα γυμνασμένο σώμα. Όταν ένα άτομο αρχίζει να βλέπει θετικές αλλαγές στο σώμα του, τείνει να νιώθει καλύτερα με τον εαυτό του. Επομένως, νιώθει περήφανος για αυτή του την επιτυχία. Το γεγονός αυτό τονώνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή του.

  • Επιδρά θετικά στην πνευματική διαύγεια

Το στρες επηρεάζει αρνητικά τις γνωστικές λειτουργίες του εγκέφαλου όπως τη μνήμη, την κατανόηση και την συγκέντρωση. Εφόσον η γυμναστική αποτελεί τον ιδανικό τρόπο εκτόνωσης και καταπολέμησης του άγχους, βοηθά στην ενδυνάμωση των γνωστικών λειτουργιών και της πνευματικής διαύγειας.

  • Βοηθά στην καταπολέμηση της αυπνίας

Έρευνες υποστηρίζουν πως η αεροβική άσκηση, καθώς και η άσκηση που συμπεριλαμβάνει βάρη, βοηθούν στην καταπολέμηση της αυπνίας, και ενισχύουν την ποιότητα του ύπνου.

  • Βελτιώνει τη διάθεση

Οι ενδορφίνες που προαναφέραμε, θεωρούνται οι ορμόνες της «ευτυχίας». Η έκκριση λοιπόν των συγκεκριμένων ορμονών κατά τη διάρκεια της άσκησης, βελτιώνουν τη διάθεση του ατόμου και μειώνουν τη μελαγχολία.

Εκείνο όμως που έχει σημασία και αποτελεί και το δυσκολότερο κομμάτι, είναι όχι μόνο να ξεκινήσει κάποιος γυμναστική, αλλά να την εντάξει στην καθημερινότητά του για το υπόλοιπο της ζωής του. Η αρχαιά φράση «Νους υγιής εν σώματι υγιεί» πρέπει να αποτελεί έμπρακτα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.