Ιατρικό marketing

5 Σοβαρά Λάθη σε μια Ιατρική Ιστοσελίδα και πως να τα Αποφύγετε

[:]

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως μια κακή ιστοσελίδα μπορεί να βλάψει την εικόνα κάθε ιατρού. Ο ιστότοπος είναι το πιο πολύτιμο εργαλείο για την προώθηση του ιατρού στο διαδίκτυο. Αρκετοί υποψήφιοι πελάτες – ασθενείς θα πραγματοποιήσουν κάποια έρευνα στο διαδίκτυο πριν καταλήξουν σε κάποιο ραντεβού. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό να επισκεφτούν την ιστοσελίδα του ιατρού και έτσι να αποφασίσουν αν τελικά θα προχωρήσουν στο ραντεβού ή όχι.

Κριτήριο θα αποτελέσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ιστοσελίδας εκτός από τις πληροφορίες που περιέχονται για τον ιατρό. Για την ακρίβεια, οι περισσότεροι επισκέπτες δε γνωρίζουν τον ιατρό δια ζώσης. Επομένως, η ιστοσελίδα είναι η μόνη εικόνα που έχουν.

Οι γιατροί θα πρέπει να είναι αρκετά προσεχτικοί στην κατασκευή και ενημέρωση της ιστοσελίδας τους. Σύμφωνα με μελέτες, οι περισσότεροι ασθενείς έχουν μια στιγμιαία αντίδραση σε μια ιατρική ιστοσελίδα.  Αυτό συνεπάγεται ότι αν ο ιστότοπος έχει ξεπερασμένες πληροφορίες ή κακή διάταξη ή άλλα τεχνικά προβλήματα, η ανταπόκριση του ασθενούς θα είναι ως επί το πλείστον αρνητική. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην αξιοπιστία του ιατρού και σίγουρα σημαίνει λιγότερα ραντεβού.

Είναι η ιστοσελίδα σας αρκετά ελκυστική ώστε να την επισκεφτούν νέοι ασθενείς?

Μια επαγγελματική ιστοσελίδα είναι σημαντικό να καταφέρει να κερδίσει μια θετική εντύπωση, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο ιστότοπός σας πρέπει να αντικατοπτρίζει την ποιότητα των υπηρεσιών σας και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση των ασθενών σας. Οι ασθενείς περιμένουν από τους γιατρούς να έχουν μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο. Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι επαγγελματικά σχεδιασμένος, να φορτώνει γρήγορα και να είναι φιλικός προς τα κινητά (mobile-friendly), αν θέλετε να τον χρησιμοποιήσετε για να προσελκύσετε περισσότερους ασθενείς και εν δυνάμει πελάτες.

Σύμφωνα με έρευνα, η μέση διάρκεια προσοχής ενός ενήλικα είναι, περίπου, οκτώ δευτερόλεπτα. Επιπλέον, διαβάζονται περίπου 50 λέξεις, ανά σελίδα. Αυτό σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, έχετε μόλις τέσσερα έως οκτώ δευτερόλεπτα για να προσελκύσετε έναν εν δυνάμει πελάτη-ασθενή και να έχετε επικοινωνήσει το μήνυμά σας σε λιγότερο από 50 λέξεις. Αυτή και αν είναι σκληρή δουλειά!

Σας παρουσιάζουμε πέντε λάθη σχεδιασμού ιατρικών ιστοσελίδων που μπορούν να βλάψουν την επιχείρησή σας:

  1. Αργή ταχύτητα φόρτωσης

Οι περισσότεροι επισκέπτες αναμένουν να φορτωθεί μια ιστοσελίδα μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα ή και λιγότερο. Περισσότερο από το 79% των επισκεπτών μπορεί να μην επιστρέψει στον ιστότοπό σας μετά από μια κακή εμπειρία. Αυτά τα στατιστικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η αργή ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μπορεί να επηρεάσει τα ποσοστά μετατροπών και την προσέλκυση νέων ασθενών-πελατών. Όλη η σκληρή δουλειά που έχετε κάνει για την ανάπτυξη και σχεδίαση της ιστοσελίδας σας δεν θα σημαίνει τίποτα εάν οι ιστοσελίδες σας αργούν να φορτώσουν. Όσο περισσότερο ο επισκέπτης περιμένει για τη φόρτωση μιας ιστοσελίδας, τόσο πιο γρήγορα αρχίζει να ψάχνει για άλλους ιατρούς στην περιοχή σας.

Η φιλοξενία ιστοσελίδων μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ταχύτητα φόρτωσης του ιστοτόπου σας. Άλλοι παράγοντες που μπορούν να μειώσουν την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας είναι το μέγεθος των γραφικών σας, η ποιότητα των βίντεο σας αλλά και τα plugins & scripts χρησιμοποιείτε.

Συμβουλή: Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας δεν περιορίζεται σε μια οπτικά ελκυστική διάταξη. Πρέπει, επίσης, να ενισχύει την εμπειρία του χρήστη. Ορισμένα online εργαλεία μπορούν να κάνουν την ιστοσελίδα σας γρήγορη και εύκολα προσβάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης.

  1. Κακή Πλοήγηση

Ακόμη και αν ο ιστότοπός σας είναι οπτικά ελκυστικός, με επαγγελματικό σχεδιασμό, οι επισκέπτες μπορεί να βγουν από την ιστοσελίδα σας ή να κουραστούν λόγω κακής πλοήγησης. Η κακή πλοήγηση στην ιστοσελίδα θα κάνει σχεδόν αδύνατες τις μετατροπές των επισκεπτών. Η πλοήγηση στον ιστότοπό σας πρέπει να είναι εύκολη, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν. Οι κατηγορίες των υπηρεσιών πρέπει να είναι σωστά οργανωμένες, με κατανοητές ετικέτες. Σύμφωνα με μια μελέτη, εάν οι επισκέπτες δεν μπορούν να βρουν αυτό ψάχνουν με τρία κλικ, θα εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας.

Συμβουλή: Μπορείτε να κάνετε πιο εύκολη την πλοήγηση χρησιμοποιώντας περιγραφές κειμένου για συνδέσμους και alt text για γραφικά. Κρατήστε την ιστοσελίδα σας “καθαρή” και απλή. Ένα ελκυστικό σχέδιο με ένα κομψό interface, είναι η συνταγή για την επιτυχία.

  1. Προσθέστε Call to Actions (CTAs)

Το CTA προτρέπει τους επισκέπτες να προβούν στο επόμενο επιθυμητό βήμα στον ιστότοπό σας. Βεβαιωθείτε ότι το CTA σας είναι εμφανές και υποδεικνύει στους επισκέπτες τι ακριβώς να κάνουν. Μπορεί να χάσετε πιθανούς εν δυνάμει ασθενείς-πελάτες αν τους ζητήσετε να κάνουν κλικ σε πάρα πολλούς συνδέσμους στον ιστότοπό σας. Σε πολλές ιστοσελίδες, τα χαμηλά ποσοστά μετατροπής είναι αποτέλεσμα ενός κακού σχεδιασμού της ιστοσελίδας, οπού το CTA δεν είναι εμφανές. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το κουμπί CTA ξεχωρίζει στην ιστοσελίδα σας και διευκολύνει τους επισκέπτες να προβούν στην επιθυμητή ενέργεια.

Συμβουλή: Όποιο και αν είναι το επιθυμητό CTA σας, βεβαιωθείτε ότι είναι σαφές, περιεκτικό και εύκολο στην ανεύρεση. Μην κάνετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να μαντεύουν. Πείτε τους ακριβώς τι θέλετε να κάνουν.

  1. Κακής ποιότητας εικόνες

Μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις. Σχετικό και υψηλής ποιότητας οπτικό περιεχόμενο θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαδραστικότητα με τους πελάτες σας (customer engagement). Κάθε εικόνα και γραφιστικό που χρησιμοποιείτε στον ιστότοπό σας πρέπει να έχει ένα σκοπό και έναν συγκεκριμένο στόχο. Η χρήση άσχετων ή χαμηλής ποιότητας stock εικόνων μπορεί να υπονομεύσει την αξιοπιστία σας και να προκαλέσει σύγχυση στους επισκέπτες σας. Εικόνες κακής ποιότητας, που δεν σχετίζονται με την ειδικότητά σας, θα διώξουν τους επισκέπτες.

Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε πρωτότυπες εικόνες που φαίνονται επαγγελματικές. Είναι πολύ σημαντικό να επενδύσετε χρόνο και χρήματα για να τραβήξετε ελκυστικές εικόνες των προϊόντων/υπηρεσιών σας, του γραφείου σας και των μελών της ομάδας σας. Ακόμα καλύτερα αν μπορείτε να δημιουργήσετε και δικά σας βίντεο!

  1. Ιστοσελίδα μη βελτιστοποιημένη για τα κινητά

Με τη μαζική αύξηση της χρήσης συσκευών tablet και smartphones, θα κάνετε πολύ μεγάλη ζημιά στην επιχείρησή σας εάν ο ιστότοπός σας δεν έχει σχεδιαστεί για να προσαρμόζεται σε οθόνες κινητών και σε άλλων συσκευών. Μια ιστοσελίδα που ανταποκρίνεται σε όλες τις συσκευές δεν είναι πλέον τάση, αλλά αναγκαιότητα. Σύμφωνα με μια μελέτη, δύο από τα τρία λεπτά που δαπανώνται online, πραγματοποιούνται από smartphones. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες υψηλής κατάταξης της ιστοσελίδας σας στη Google είναι το πόσο φιλική είναι προς τα κινητά. Αν η ιστοσελίδα σας δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι mobile friendly, όχι μόνο θα αποξενώσετε μεγάλο αριθμό πιθανών επισκεπτών αλλά διατρέχετε κίνδυνο να σας επιβληθεί πρόστιμο από την Google.

Συμβουλή: Μπορείτε να επιλέξετε από ένα ευρύ φάσμα web themes τα οποία είναι φιλικά προς τα κινητά και να εγκαταστήσετε plugins για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας σε κινητές συσκευές.

H ForthRight, εξειδικευμένη εταιρεία στο ιατρικό marketing, μπορεί να σας δημιουργήσει τη σελίδα που θέλετε σύμφωνα με όλες τις προδιαγραφές.