Ιατρικό marketing

7 Λάθη που κάνουν οι γιατροί όταν δημιουργούν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο!

[:]

Ο Νίκος Παπαδόπουλος, ιδρυτής της Digital Tempo, ενός digital agnecy που εξειδικεύεται στο ιατρικό marketing μας ενημερώνει για τα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι ιατροί όταν δημιουργούν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο.

Χωρίς πολλή σκέψη, πολλοί-αν όχι οι περισσότεροι γιατροί υποθέτουν ότι χρειάζονται ένα φυλλάδιο για την προώθηση του ιατρείου τους. Συχνά, αυτό είναι αλήθεια, αλλά εξίσου συχνά, πρόκειται για μια πρόωρη υπόθεση όπου η «θεραπεία προηγείται της διάγνωσης.»

Ένα διαφημιστικό φυλλάδιο δεν είναι το πρώτο ή το πιο σημαντικό συστατικό του σχεδίου μάρκετινγκ. Ωστόσο, πολλοί γιατροί σπεύδουν στο πλησιέστερο τυπογραφείο για να δημιουργήσουν ένα έγγραφο λίγο έως καθόλου αποτελεσματικό.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτή η αχρείαστη σε μεγάλο βαθμό δαπάνη είναι αποτέλεσμα μιας λίστας κλασικών λαθών από τη σύλληψη στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος. Αποφύγετε λοιπόν επτά από τις πιο κοινές παγίδες που κάνουν οι γιατροί όταν δημιουργούν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο για το ιατρείο τους.

   1. Μη ξεκάθαροι / λάθος στόχοι

Ενώ τα περισσότερα φυλλάδια θεωρούνται “αναλώσιμη δαπάνη,” τα επαγγελματικά φυλλάδια θα πρέπει να σχεδιάζονται με σαφή και συγκεκριμένο σκοπό την προσέλκυση νέων πελατών, την ενίσχυση της φήμης του ιατρείου σας και την αύξηση των εσόδων σας. Ένα φυλλάδιο που είναι απλώς περιγραφικό απαντώντας σε ερωτήματα όπως «τι κάνουμε» και «πού βρισκόμαστε» (μια υπερμεγέθης επαγγελματική κάρτα δηλαδή) δεν θα καταφέρει να πείσει.

Ένα διαφημιστικό φυλλάδιο ιατρείου δεν είναι το ίδιο μ ένα ιατρικό ενημερωτικό φυλλάδιο εκπαίδευσης και ενημέρωσης των ασθενών. Το ένα έχει σαν στόχο την απλή ενημέρωση ενώ το άλλο να προσελκύσει πελατεία στο ιατρείο.

2. Ανάθεση του φυλλαδίου (και κατ’ επέκταση της φήμη σας) σε ερασιτέχνες.

Τα φυλλάδια συνήθως σχεδιάζονται από άπειρους σχεδιαστές με λιγότερο από θεαματικά αποτελέσματα. Ακόμη χειρότερα, οι γιατροί και το προσωπικό συνήθως επιβαρύνονται με  τη συγγραφή του κειμένου του φυλλαδίου. Το πρόβλημα σ’ αυτή τη περίπτωση είναι, πως ενώ πολλοί άνθρωποι μπορούν να γράψουν ένα γράμμα, λίγοι άνθρωποι (ακόμα και στο μάρκετινγκ) μπορούν να γράψουν ένα τέτοιο κείμενο που να προτρέπει σε δράση.

Το να κάνει κανείς έναν υποψήφιο ασθενή να σηκώσει το τηλέφωνο και να σας καλέσει είναι ένα δύσκολο έργο. Για να γίνει σωστά η δουλειά, θα χρειαστείτε τουλάχιστον τρεις ανθρώπους , τον υπεύθυνο μάρκετινγκ, έναν κειμενογράφο και έναν σχεδιαστή. Μόνο έτσι θα πετύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.

 3. Λάθος μέγεθος

Το φυλλάδιο πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο για να περάσει το μήνυμα σωστά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το 8,5 x 11 σπαστό φυλλάδιο είναι πολύ μικρό για μια πλήρη παρουσίαση.

Είναι μια επικίνδυνη πλάνη το ότι «όλα πρέπει να χωράνε σε μία σελίδα.»  Μερικές φορές, το μήνυμα μπορεί να είναι μικρό, αλλά τις περισσότερες φορές θα πρέπει να είναι εκτεταμένο αρκετά ώστε να πείσει. Ο κανόνας είναι να μην είναι σύντομο, αλλά να είναι ακριβώς όσο είναι απαραίτητο – ούτε μικρότερο ούτε μεγαλύτερο.

4. Το φυλλάδιο δεν έχει παλμό.

Οι άνθρωποι αγοράζουν συναισθηματικά, και αιτιολογούν τις αγορές τους ορθολογικά. Με άλλα λόγια, το φυλλάδιο σας θα πρέπει να απευθύνεται στην καρδιά, όχι στη λογική. Αυτό είναι κάτι που λίγοι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν. Τόσο οι εικόνες όσο και οι λέξεις πρέπει να είναι συγκινησιακά φορτισμένες.

5. Μοιάζει με όλα τα υπόλοιπα

Το φυλλάδιο θα πρέπει να είναι επιμελημένο με γούστο, να σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό και να μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα «γιατί κάποιος να σας επιλέξει;».

Εξ ορισμού, τα οικονομικά φυλλάδια είναι τυποποιημένα, και γίνονται με τον ίδιο τρόπο για “όλους”. Είναι το αντίθετο του branding και της διαφοροποίησης, και δεν ενισχύει την επαγγελματική σας φήμη.

6. Λάθος κείμενο

Ο λόγος στο κείμενο θα πρέπει να έχει ροή και να δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Στο φυλλάδιο δεν θα πρέπει ν’ αναφέρονται πολιτικές ακυρώσεων ή καθυστερήσεων. Πρέπει να παροτρύνει τους μελλοντικούς ασθενείς να δράσουν και να επισκεφτούν το ιατρείο.

7. Η υπερβολική ομορφιά του φυλλαδίου μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχίες.

Η καλή αναγνωσιμότητα είναι απαραίτητη σε ένα φυλλάδιο. Οι φωτογραφίες και οι εικόνες πρέπει να είναι ξεκάθαρες. Πολλάκις, οι γραφίστες επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο στο να φτιάξουν κάτι “οπτικά τέλειο.” Αλλά αυτό μπορεί τελικά να επισκιάσει τον μεγαλύτερο στόχο της επιχείρησης και να μειώσει την αξιοπιστία της δημόσιας εικόνας σας.