Γυναικολογία, Υγεία

Μάθετε πως να διαχειρίζεστε το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο

premenstrual
[:]

Κουραστήκατε να αισθάνεσθε υποτονικά λόγω του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου; Σας έχουν καταβάλει αυτές οι έντονες εναλλαγές στη διάθεσή σας; Το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο είναι πολύ σύνηθες στις γυναίκες και αφορά στην περιγραφή των προεμμηνορροϊκών συμπτωμάτων που βιώνουν οι γυναίκες κοντά στις ημέρες της περιόδου τους.

Μεταξύ της ωορρηξίας και της πρώτης ημέρας της περιόδου, τα επίπεδα των ορμονών αυξάνονται και μειώνονται. Αυτή η διακύμανση μπορεί να προκαλέσει όχι μόνο αλλαγές στο σώμα αλλά κυρίως στη διάθεση των γυναικών.

Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο και Συμπτώματα

 

Η αναγνώριση των συμπτωμάτων μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στην διαχείριση του συνδρόμου αλλά και στην αποφυγή της εμφάνισης τους. Τα πιο κοινά προεμμηνορρυσιακά συμπτώματα, καθώς και ο τρόπος ελαχιστοποίησης της εμφάνισης τους, είναι τα εξής:

Κούραση. Ξεκουραστείτε και κοιμηθείτε αρκετά τις εβδομάδες πριν την περίοδο.

Άγχος. Αν ζείτε σε υψηλούς και αγχωτικούς ρυθμούς, προσπαθήστε να δώσετε στον εαυτό σας περισσότερο χρόνο, κάθε μέρα. Κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο, διαβάστε το αγαπημένο σας βιβλίο, πηγαίντε μια βόλτα.

Πονοκέφαλοι. Αν σας ταλαιπωρούν συχνοί πονοκέφαλοι, αποφύγετε την καφεΐνη και προσπαθήστε να κοιμάστε σταθερά 8 ώρες τη νύχτα.

Εναλλαγές διάθεσης ή ευερέθιστα νεύρα. Μερικές απαλές κινήσεις και ασκήσεις θα απελευθερώσουν ορμόνες στο σώμα σας που θα καταπολεμήσουν τις διακυμάνσεις της διάθεσής σας.

Φουσκώματα στο στομάχι. Αν βιώνετε φουσκώματα στο στομάχι τότε αποφύγετε τις ζαχαρώδη και λιπαρές τροφές πριν την περίοδο σας. Καταναλώστε ελεύθερα φρούτα και λαχανικά.

Ευαισθησία στο στήθος. Φορέστε ένα ελαστικό ή αθλητικό στηθόδεσμο που δε πιέζει το στήθος σας. Επιπλέον, αν γυμνάζεστε, προτιμήστε ένα πιο χαλαρό είδος εκγύμνασης, όπως η γιόγκα ή η κολύμβηση.

Οι πέντε καλύτεροι τρόποι για να νικήσετε και να διαχειριστείτε αποτελεσματικότερα το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο:

 

  • Γυμναστείτε! Η γυμναστική ανακουφίζει την ένταση, τεντώνει του μυς σας και απελευθερώνει ορμόνες που σας βοηθούν να αισθάνεστε χαρούμενοι. Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, έστω 15 λεπτά την ημέρα είναι αρκετά.
  • Κοιμηθείτε καλά. 8 ώρες το βράδυ θα σας ξεκουράσουν τόσο, όσο να γεμίσετε τις μπαταρίες σας και να αδράξετε την ημέρα!
  • Υιοθετήστε μια ισορροπημένη διατροφή. Αποφύγετε τη ζάχαρη, τα υπερ – αλατισμένα φαγητά και την καφεΐνη. Τα φρούτα και τα λαχανικά θα δώσουν στον οργανισμό σας όλα τα ιχνοστοιχεία, και τις βιταμίνες που έχει ανάγκη.
  • Αποσυμπιέστε την ημέρα σας, «καθαρίστε» το μυαλό σας και ξεκουράστε το σώμα σας. Διώξτε μακριά το άγχος και βελτιώστε τη διάθεση σας.
  • Δώστε χρόνο στον εαυτό σας.