Νευρολογία - Ψυχιατρική, Υγεία

Ενημερωθείτε για την Ονυχοφαγία & τους τρόπους αντιμετώπισης

Ονυχοφαγία
[:]

Η ονυχοφαγία θεωρείται μια κακή και ανθυγιεινή συνήθεια, συχνά αποκαλούμενη και ενοχλητική για τους γύρω. Αρκετές φορές μπορεί να είναι και επίπονη, καθώς ένας ονυχοφάγος δε θα αρκεστεί μόνο στα νύχια αλλά θα «φάει» και το δέρμα των χεριών, τα αποκαλούμενα πετσάκια. Μάλιστα είναι και αντιαισθητική συνήθεια, καθώς καταστρέφει την όμορφη και υγιή εμφάνιση των χεριών, ενώ ο ονυχοφάγος συχνά ντρέπεται για την όψη των χεριών του.

Από τι προκαλείται η ονυχοφαγία;

 

Στην πραγματικότητα, η ονυχοφαγία θεωρείται μια ενστικτώδης αντίδραση του οργανισμού σε περιόδους άγχους και στρες, ενώ οι ειδικοί την ταξινομούν στις ψυχαναγκαστικές διαταραχές. Άλλα συμπτώματα που παρατηρείται ότι συνοδεύουν το άγχος είναι το νευρικό χτύπημα του ποδιού, το τράβηγμα των τριχών της κεφαλής και το δάγκωμα των χειλιών. Πολλοί, μάλιστα, τρώνε τα νύχια τους και σε περιόδους που βαριούνται, αισθάνονται πλήξη, μοναχικότητα ή πεινάνε.

Η ονυχοφαγία σε όλες αυτές τις περιπτώσεις προσφέρει μια παροδική ανακούφιση, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό. Σίγουρα, όμως μπορούμε να πούμε πως παρέχει μια διέγερση για το νευρικό σύστημα. Αρκετά συχνά, η πάθηση αυτή συνδέεται και με διαταραχές υπερκινητικότητας, έλλειψης προσοχής, τικ και λοιπά θέματα ψυχικής υγείας.

Πως μπορώ να αντιμετωπίσω την Ονυχοφαγία;

 

Αναλύσαμε πως η ονυχοφαγία είναι η απάντηση του οργανισμού μας στο άγχος ή απλά αφορά σε μια κακή συνήθεια. Έτσι λοιπόν, μπορείτε είτε να σταματήσετε αυτή την κακή συνήθεια, είτε να προσπαθήσετε να ελέγξετε το άγχος σας. Και στις δύο περιπτώσεις χρειάζεται να καταβληθεί προσπάθεια λόγω του ασυνείδητου της πράξης. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν πολύτιμες συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε, αν θέλετε να αφήσετε αυτό το κακό συνήθειο για πάντα πίσω σας και να αποκτήσετε και πάλι όμορφα, καλαίσθητα και υγιή χέρια και δάχτυλα:

  • Προμηθευτείτε ειδικό πικρό βερνίκι για τα νύχια από το φαρμακείο
  • Κρατήστε το στόμα σας απασχολημένο, μασώντας μια τσίχλα
  • Ζητήστε από τους κοντινούς σας ανθρώπους να σας υπενθυμίζουν την προσπάθεια σας, όταν σας βλέπουν να τρώτε τα νύχια σας
  • Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας σε εναλλακτικούς τρόπους εκδήλωσης του στρες: αγοράστε μια μπαλίτσα άγχους ή παίξτε με το στυλό σας
  • Επωφεληθείτε της τεχνολογίας και βάλτε υπενθυμίσεις