Γυναικολογία, Υγεία

Πόνοι περιόδου: Πώς να τους απαλύνεται φυσικά

Πόνοι Περιόδου
[:]

Ίσως είστε και εσείς εξοικειωμένες και συνηθισμένες στον πόνο κατά τις πρώτες μέρες της περιόδου σας. Ενδεχομένως, τον ίδιο πόνο και την ίδια δυσφορία να την αισθάνεστε και κατά τη διάρκεια της ωορρηξίας, στα μέσα του κύκλου σας.

Οι πόνοι περιόδου ή η δυσμηνόρροια, όπως αλλιώς ονομάζεται, είναι οξύς πόνος στην περιοχή της κάτω κοιλίας και στο πίσω μέρος της πλάτης. Ο πόνος αυτός προκαλείται όταν το ωάριο απελευθερώνεται από την ωοθήκη και «ταξιδεύει» προς την σάλπιγγα. Οι πόνοι συνήθως ξεκινούν 1 με 2 μέρες πριν την περίοδο και διαρκούν 2 με 4 ημέρες. Αφορούν σε ένα αρκετά συχνό φαινόμενο που πλήττει το μεγαλύτερο ποσοστό των γυναικών. Μάλιστα κάποιες βιώνουν τον πόνο και τις κράμπες πολύ έντονα με αποτέλεσμα η δυσφορία να μην είναι ανεκτή. Πολλές φορές επηρεάζονται και οι καθημερινές δραστηριότητές τους.

Κάποιες φορές, οι πόνοι περιόδου μπορεί να οφείλονται σε κάποιο ιατρικό πρόβλημα, όπως η ενδομητρίωση, τα ινομυώματα της μήτρας ή η πυελική φλεγμονώδης νόσος. Αν πάλι δεν προκαλούνται από κάποια πάθηση, τότε τείνουν να ατονούν και να μειώνονται με το πέρας των χρόνων ενώ βελτιώνονται μετά τον τοκετό.

Πως μπορώ να ανακουφίσω τους  πόνους περιόδους;

 

Οι πόνοι περιόδου, αν και δεν θεωρούνται κάποια πάθηση, δημιουργούν πρόβλημα στην καθημερινότητα της γυναίκας. Πως μπορείτε λοιπόν να απαλύνετε τους πόνους αυτούς, χωρίς την χρήση φαρμάκων;

Ζεστάνετε την περιοχή. Τοποθετήστε ένα θερμαντικό μαξιλάρι, σώμα ή έμπλαστρο στο κάτω μέρος της κοιλιακής χώρας για να απαλύνετε τον πόνο. Εναλλακτικά, μπορείτε να μουλιάσετε σε καυτό νερό.

Γυμναστείτε. Σίγουρα η γυμναστική είναι το τελευταίο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό ενώ πονάτε, αλλά είναι αλήθεια. Η εκγύμναση, συμπεριλαμβανομένου του σεξ, μπορεί να απαλύνει τον πόνο λόγω της απελευθέρωσης ενδορφίνης.

Κάντε μασάζ. Κάνοντας απαλό μασάζ θερμαίνετε ελαφρά την περιοχή ενώ η χρήση αρωματικών ελαίων μπορούν εξίσου να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου.

Δοκιμάστε συμπληρώματα διατροφής. Μελέτες έχουν δείξει ότι η Βιταμίνη 1, η Βιταμίνη Ε, η Βιταμίνη 6, το μαγνήσιο και η Ωμέγα 3, μπορούν να βοηθήσουν στις κράμπες της περιόδου.