Νευρολογία - Ψυχιατρική, Υγεία

5 Συμβουλές για να σταματήσετε μια Κρίση Πανικού

Κρίση Πανικού
[:]

Η κρίση πανικού αποτελεί ένα τρομακτικό, ξαφνικό και έντονο κύμα πανικού ή άγχους. Επίσης, συνοδεύεται από σωματικά και ψυχολογικά συμπτώματα υπερβολικής έντασης. Όσοι βιώνουν κρίση πανικού έχουν δυσκολία στην αναπνοή, ιδρώνουν απότομα, τρέμουν και έχουν ταχυπαλμίες. Πολλοί αισθάνονται πόνο στο στήθος, αποκόβονται από την πραγματικότητα κατά την διάρκεια της κρίσης και κάποιοι, μάλιστα, νομίζουν ότι παθαίνουν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό.

Τι μπορώ να κάνω για να σταματήσω μια κρίση πανικού;

 

Πάρτε βαθιές αναπνοές. Οι κοφτές και γρήγορες αναπνοές είναι σύμπτωμα μια κρίσης πανικού που μπορεί να προκαλέσει φόβο. Όμως με τις βαθιές αναπνοές μπορείτε να μειώσετε τα συμπτώματα αυτά. Αν καταφέρετε να ελέγξετε την αναπνοή σας θα μπορέσετε να διαχειριστείτε πιο εύκολα την κρίση. Συγκεντρωθείτε στις βαθιές αναπνοές, εισπνεύσετε νιώθοντας τον αέρα αργά να γεμίζει το στήθος και την κοιλιά σας και παρομοίως προσπαθήστε να εκπνέετε εξίσου αργά. Προσπαθήστε η εισπνοή όπως και η εκπνοή να διαρκεί τέσσερις χρόνους.

Αναγνωρίστε ότι βιώνετε κρίση πανικού αντί για καρδιακό επεισόδιο. Έτσι μπορείτε να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι είναι μια παροδική κατάσταση, η οποία θα παρέλθει και θα είστε πάλι καλά. Διώξτε μακριά τον φόβο ότι μπορεί κάτι να πάθετε και εστιάστε σε τεχνικές μείωσης των συμπτωμάτων.

Κλείστε τα μάτια σας. Η κρίση πανικού πολλές φορές προκαλείται από παράγοντες που μας κατακλύζουν. Η ζωή σε ένα περιβάλλον με πολλά ερεθίσματα, μπορεί να θρέψει μια κρίση πανικού. Αν νιώθετε ότι αυτά τα ερεθίσματα αρχίζουν να σας κατακλύζουν, κλείστε τα μάτια σας, μπλοκάρετε τα και επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας.

Επικεντρώστε το βλέμμα σας σε ένα αντικείμενο. Διαλέξτε ένα αντικείμενο που βρίσκεται στο κοντινό οπτικό σας πεδίο, επικεντρωθείτε σε αυτό και αρχίστε νοητικά να το περιγράφετε για να κρατήσετε το μυαλό σας απασχολημένο. Επικεντρώστε όλη σας την ενέργεια σε αυτό το αντικείμενο και τα συμπτώματα πανικού θα μειωθούν.

Τέλος, φέρτε στη μνήμη σας το αγαπημένο και χαρούμενο μέρος σας. Ποιο είναι το πιο χαλαρό μέρος στον κόσμο που μπορείτε να φανταστείτε; Το χωριό σας; Η θάλασσα; Κάποιο βουνό; Φανταστείτε τον εαυτό σας εκεί και επικεντρωθείτε στις λεπτομέρειες, όσο το δυνατό περισσότερο. Νιώστε ότι βουτάτε τα πόδια σας στη θάλασσα ή ότι μυρίζετε την έντονη μυρωδιά από τα πλατάνια. Φανταστείτε ένα μέρος ήσυχο και ήρεμο που σας προσφέρει χαρά και ασφάλεια.